Kako da pretvorite svoj život u meditaciju bez potrebe da meditirate

Kada saznamo za meditaciju i sve njene pozitivne efekte na zdravlje, protiv stresa, kao neprocenjivu pomoć na svakom duhovnom putu, odmah poželimo i da je praktikujemo. Ipak, u ovom brzom vremenu uglavnom teško stižemo da istražujemo, pa nikako da dođe na red informisanje o tome kako da meditiramo ili traženje odgovarajućeg učitelja. Dok to ne dođe na red, možete se posvetiti neformalnoj meditaciji.

Za razliku od formalne meditacije, gde je potrebno sesti u udoban položaj, po mogućstvu na mesto gde nas niko neće ometati i umiriti um jedno određeno vreme, neformalnu meditaciju možemo praktikovati bilo kad i bilo gde. Kao i sve drugo što nosi pridev neformalno, i u ovom slučaju imamo nebrojeno mogućnosti, pa možemo sebi dozvoliti potpunu slobodu i kreativnost u izboru načina sprovođenja ove vrste meditacije.

Kako je praktikovati?

Jednolični poslovi kao što su pranje sudova, peglanje, košenje trave, usisavanje, čekanje u redovima i sl. su nešto što nam uvek deluje kao potpuno gubljenje vremena, a opet, teško da možemo da ih izbegnemo. Pošto su na neki način nezaobilazni, možemo od njih načiniti korisno zadovoljstvo i alat za podizanje raspoloženja (vibracije), umesto razloga za jadikovanje nad zlom sudbinom koja nije želela da nam pokloni kućnu pomoćnicu.

Gde je naš um dok radimo gore navedene poslove? Planira šta treba da uradi tokom dana, brine o svemu i svačemu, kaje se što u određenoj situaciji nismo odreagovali ovako nego onako, pravi fiktivne razgovore i scene za nove drame, i ko zna dokle stigne u svom tom vrtoglavom haosu umovanja. Naravno da je to vrlo iscrpljujuća aktivnost kako za sam um, tako i za fizičko telo koje reaguje na impulse koje mu um šalje. Tako dolazi do nepotrebnog zamora i pada imuniteta.

Umesto nezdrave i nepotrebne moždane aktivnosti, dok obavljamo jednolične poslove možemo praktikovati neformalnu meditaciju.

Na taj način um dovodimo u telo i samim tim boravimo u sadašnjem trenutku.

Važno je misli u potpunosti odvratiti od nepotrebnog lutanja, a to ćemo postići tako što aktivno pratimo šta svako naše čulo registruje.

Npr. pri pranju sudova pratimo apsolutno svaki svoj pokret, osećaj tople vode koja se sliva niz ruke, kao i osećaj zadovoljstva kad čist sud odložimo na sjajnu gomilu. Dok kosimo travu primećujemo kako je sa svakom pokošenom trakom dvorište sve urednije, kao i osećaj koje mišiće aktiviramo, koje zglobove podmazujemo i kako duboko udišemo čist vazduh dok radimo, pa samim tim poboljšavamo celokupno zdravstveno stanje organizma.

Ovo je samo par primera koji pokazuju da mnogo toga može da se pretvori u neformalnu meditaciju, tako da možemo pustiti svoju kreativnost da se širi u svim pravcima.

Čemu služi?

Već sam pomenula dobrobiti neformalne meditacije kao što su umirivanje uma, poboljšanje opšteg zdravstvenog stanja, boravak u sada, pa samim tim podizanje vibracije koje i jeste krajnji cilj svake smislene delatnosti. Međutim, kad počnete da je praktikujete, otkrićete još mnogo koristi koje će se u vašem životu pojaviti same od sebe, a da ih niste očekivali. I zbog toga, želim vam dugo i uspešno neformalno meditiranje.

Radgost Svarožić

Više o meditacijama pročitajte na našem sajtu.

PRATITE NAS

fb stranica Huginn & Muninn – preobražaj kroz rune

 

Logo bela slova

copyright

Advertisements

2 thoughts on “Kako da pretvorite svoj život u meditaciju bez potrebe da meditirate

Add yours

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s

Create a website or blog at WordPress.com

Gore ↑

%d bloggers like this: